کسب و کار اینترنتیمقالات نت کار
هفت (۷) راه کم هزینه جهت رشد کسب و کار اینترنتی شما
رشد کسب و کار اینترنتی در 7 قدم

۷ راه جهت رشد کسب و کار اینترنتی
با گسترش فضای مجازی و گوشیهای هوشمند که دسترسی به این فضا را برای همه آسان کرده است، همچنین حضور جامعه آماری بالا و فعال در شبکات اجتماعی، نباید از رشد سریع کسب و کار اینترنتی در این فضا چشم پوشی کرد.
در این مقاله به بررسی راههایی خواهیم پرداخت که بدون صرف هزینه تجارت تان را در این فضا رشد دهید.
اگر فکر میکنید برای شروع کسبوکار مجازیتان به سرمایه زیادی نیاز دارید، کاملا در اشتباه هستید. کارهای زیادی میتوان انجام داد تا بدون صرف هیچ هزینهای و تنها با تکیه به تلاش خود، کسب و کار مجازیتان را رونق دهید.
توصیه میکنم : در ابتدا چگونه از صفر تا صد یک کسب و کار اینترنتی تاسیس کنیم را یکبار مطالعه کنید.
هفت گام مهم برای شروع کسبوکار مجازی بدون هیچ هزینهای وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم. البته راههای دیگری میتواند وجود داشته باشد که میتوانید آنها را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.
محتوای با کیفیت و ارزشمند ارائه دهید
اگر بخواهید برای وبلاگ، مطلب بنویسید و یا مطلبی برای معرفی محصولتان داشته باشید، نوشتن یک محتوای با کیفیت و بی نقص بسیار مهم خواهد بود.
از خطاهای متنی جلوگیری کنید، بخشهای مختلف متن را با سرفصل از هم جدا کرده و با زبانی آسان در همان شروع متن خواننده را جذب نوشته کنید.
یک اصل مهم و اساسی برای اینکه نوشته شما در ذهن خواننده باقی بماند، رعایت اصل درستگویی است. نوشته شما باید بر پایه حقیقت بنا شده باشد.
همیشه مبنای نوشته تان را بر اساس شواهدی که از منابع معتبر دیگر بدست آورده اید قرار دهید.
توصیه میکنم : مقاله ۳۰ روش کسب درامد از تولید محتوا | استراتژی ناب ما را مطالعه بفرمایید.
اگر میخواهید نشان تجاری شما به عنوان یک برند معتبر شناخته شود باید اصل راستگویی را در توضیح محصولات و روش کارتان رعایت کنید. بطور مثال اگر تولید نوعی از استیل را دارید و مدعی هستید که استیل تولیدی شما سیاه نمیشود، اگر خلاف آن ثابت شود اعتبار کاری شما زیر سوال خواهد رفت و دیگر کسی به شما اعتماد نمی کند.
چنانچه محصول ارائه شده از سوی شما بدون نقص باشد از سوی کاربران نام نشان تجاری شما مورد جستجو قرار میگیرد که این خود میتواند تاثیر به سزایی در رشد از طریق موتورهای جستجو داشته باشد.
اینکه چگونه این محتوائی قدرتمند برای خواننده نمایش داده شود نیز از مولفههای قدرتمند کردن نوشته شماست. در ادامه به معرفی این مولفههای خارج از متن میپردازیم :
سرعت پایین سایت شما
بررسیها نشان داده است که ۵۳ درصد از کاربران موبایل، اگر بارگذاری سایتی بیش از سه ثانیه طول بکشد، آن را ترک میکنند. به همین خاطر سرعت بارگذاری سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.
ضعف در صفحه ارایی سایت
اگر سایت شما از صفحه آرایی ضعیفی برخوردار باشد بیش از یک سوم از بازدیدکنندگان خود را از دست خواهید داد. انتخاب مناسب رنگها، گرافیک بالا و کیفیت بالای طراحی قالب سایت میتواند دلیل استفاده بسیاری از کاربران باشد.
باید یک تجربه دیداری خوب و عملکرد تصویری بالا از سایتتان در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید.
مقالات سایت خود را بیش از حد طولانی می نویسید
برای تولید یک محتوا با تعداد کلمات زیاد، تلاش نکنید. در اینصورت احتمالا متنتان را به قدری کش میدهید که دیگر برای خواننده جذابیتی نخواهد داشت و بدون هدف قلمداد میشود.
متنهای بیش از حد طولانی هم کاربران و هم موتورهای جستجو را گیج میکند.
قالب سایت شما ریسپانسیو نیست
امروزه بیش از ۵۴ درصد از کاربران فضای مجازی از طریق گوشیهای هوشمند و تبلت به این فضا متصل میشوند. پس داشتن یک قالب سایت ریسپانسیو لازمه کار شماست.
چنانچه سایت شما قابلیت انطباق با این ابزار را نداشته باشد به راحتی بیش از نیمی از بازدیدکنندگانتان را از دست خواهید داد.
توصیه میکنم : مقاله چگونه از ریسپانسیو بودن قالب سایت خود اگاه شویم؟ را مطالعه بفرمایید.
برای انطباق صفحات سایتتان با موبایل و تبلت رعایت نکات زیر الزامی است :
استفاده از فلش ویديو ممنوع : بیشتر دستگاههای موبایل با فلش به خوبی کار نمیکنند.
استفاده از تصاویر سازگار : تغییر سایز تصاویر در هنگام لود سایت زمانبر است به همین خاطر بسیار بهتر است در ابتدا از تصاویری با اندازه صحیح استفاده کنید.
لینکهایی با قابلیت کلیک : متن لینکها اغلب زیادی کوچک هستند. از این جهت باید از کلیدهای بزرگتری استفاده کنید که کاربر براحتی بتواند کلیک کرده و لینک مورد نظر را باز کند.
منو با قابلیت دسترسی آسان : منو اصلیتان را بیش از اندازه شلوغ نکنید. اگر منو بیش از حد شلوغ باشد تمام صفحه موبایل را پر کرده و خواننده را با مشکل مواجه خواهد کرد.
عملکرد آسان : بازدیدکنندگان باید بتوانند براحتی در صفحه موبایل به امکانات سایت دسترسی داشته باشند. از پیچیده کردن این صفحه کوچک برای کاربران جلوگیری کنید.
برای تطبیق قالب سایت در صفحه موبایل نیازی به متحمل شدن هزینه های بالا نیست. کارهایی مثل تغییر سایز تصاویر و طراحی یک منو اصلی جمع و جور نیاز به صرف هزینه های بالا ندارد.
در نهایت اگر می خواهید بدانید بازدیدکنندگان سایت شما را چطور در گوشیهای هوشمندشان میبینند تنها کافیست صفحه مرورگرتان را با تغییر طول و عرض آن کوچک کنید.
صفحات اجتماعی خود را توسعه دهید
شبکات اجتماعی مثل فیسبوک، توئییتر ، تلگرام ، اینستاگرام و چندین و چند مورد دیگر را با عضویت کاملا رایگان یکی از بهترین و شگفتانگیزترین ابزارها برای توسعه کسبوکار شما در فضای مجازی است.
شما میتوانید کاملا رایگان در هرکدام از این فضاها صفحه داشته باشید و کسبوکارتان را در معرض دید هزاران هزار کاربر فعال قرار دهید، هرچند که ایجاد یک صفحه به تنهایی نمیتواند تضمین کننده رونق کسبوکار شما در این فضا باشد.
در ادامه به نکاتی که باید در مدیریت صفحات اجتماعیتان رعایت کنید میپردازیم:
انتشار پست روزانه
تعداد پستهایی که باید در روز منتشر کنید با توجه به نوع فعالیت کاریتان و شبکه اجتماعی متفاوت است. برای مثال در بعضی مشاغل تنها یک پست در روز کافی بوده و در بعضی مشاغل و شبکه خاصی حداقل پنج پست و یا بیشتر نیاز است.
چیزی که در این فضا اهمیت دارد مورد توجه قرار گرفتن کسبوکار شما توسط جامعه هدف از بازدیدکنندگان است.
تصاویر مناسب
شما باید هرطور شده بیننده را با پست خود درگیر کنید، قطعا انتشار عکس و ویدئو مناسب به مراتب تاثیر بسیار بیشتری بر بیننده خواهد داشت تا اینکه تنها یک متن ساده بخواند.
مقاله مرتبط: اندازه تصاویر شبکه های اجتماعی : راهنمای اندازه مناسب تصاویر برای هر شبکه
بطور مثال پستهای به همراه عکس در لینکدین در مقایسه با یک متن ساده، دویست درصد بیشتر بینندگان را با خود درگیر میکند.
همچنین در توییتر، ویدیوها شش برابر بیشتر از عکسهای ساده ریتوییت میشوند.
انتشار محتوای معتبر
بدون فکر پستی را منتشر نکنید. مطلبی را منتشر کنید که میدانید بینندگانتان از آن لذت خواهند برد و یا به آن نیاز دارند. متونی را منتشر کنید که بیشترین نیاز بیننده را پاسخگو است و به روشنی کسبوکار شما را معرفی میکند.
مقالات خود را با برند خود منتشر کنید
شما نمیدانید چه کسانی از پیج شما استفاده میکنند، ممکن است دیگران از مطالب شما کپیبرداری کرده و با نام خود در صفحات دیگر منتدشر کنند. برای جلوگیری از این موضوع باید لوگو اختصاصی صفحه خود را روی تصاویر و ویدیوهای تولیدی خود بزنید.
همچنین کلیدهای دسترسی به فضاهای مجازی خود را با لینکهای کامل در سایتتان قرار دهید تا کاربران ضمن بازدید سایت به صفحات مجازی شما نیز دسترسی پیدا کنند.
بیشتر روی جامعه هدف خود تمرکز کنید
مطالبتان را به گونهای در شبکات اجتماعی انتشار دهید که محدود به مخاطبان واقعیتان باشد. مشتری واقعی کسانی هستند که حاضر باشند پول بیشتری را نسبت به دیگران در کسبوکار شما صرف کنند.
سعی کنید محدوده انتشار مطالب را به گونهای محدود کنید که مشتریان واقعی در صفحات شما بمانند.
در شبکات اجتماعی میزان بازدید از پستهای شما بسیار مهم است نه صرفا بالا بودن تعداد اعضایتان.
بطور مثال شما وقتی کسبوکارتان مربوط به فروش لوازم آشپزخانه است دلیلی ندارد راجع به لوازم جانبی کشاورزی مطلبی منتشر کنید!
جامعه هدف بسیار تحت تاثیر محتوای شما قرار خواهد گرفت و راجع به محتوای شما در فضای مجازی اظهار نظر میکند، شما باید بتوانید از طریق کسانی که نسبت به محتوای شما واکنش نشان میدهند جامعه هدفتان را شناسایی کنید. شناسایی جامعه هدف یکی از کلیدیترین مراحل در مدیریت فضای مجازیتان است.
یکی از اشتباهات رایج در عضوگیری برای شبکههای اجتماعی این است که همه افراد را بطور تصادفی توی لیست مشترکین خود قرار دهید ، اولا گذاشتن محتوای متنوع که مورد پسند همگان قرار بگیرد کار دشواری است، دوما این حجم مشترکین برای شما سودی نخواهد داشت. شما باید روی مشترکینی تمرکز کنید که حاضرند پول بیشتری در کسبوکار شما خرج کنند.
اگر زمانی تصمیم گرفتید برای تبلیغات هزینه کنید باید در جامعه آماریای سفارش تبلیغ دهید که مطمئن باشید جامعه هدفتان را در بین اعضای خود جا داده است.
اگر درست نمیدانید که چه مطالبی در سایتتان بینندگان را بیشتر به خود درگیر میکند میتوانید از ابزارهای رایگان گوگل، همانند Google Analytics یا Google Trend استفاده کنید.
در این سرویس و بسیاری از سرویسهای مشابه شما میتوانید ببینید که بازدیدکنندگان بیشتر کدام مطالب را بازدید کرده و در چه زمانی میزان بازدید بالاتر بوده است و چه کلماتی بیشترین جستجو را داشته اند.
سایتهای رقیبتان که در زمینه کسبوکارشان موفق بودهاند را زیر نظر بگیرید، ببیند چه محتوایی را چگونه در سایت خود قرار داده اند و از این نمونههای موفق الگوبرداری کنید تا شما نیز بتوانید همانند آنها خریداران واقعی را جذب کنید.
لطفا و لطفا در کار خود تنوع داشته باشید
برای توسعه کسب و کارتان نباید هیچوقت ثابت و بدون تغییر بمانید. سعی کنید کسب و کارتان را با شیوههای نوین تغییر دهید و عملکردتان را به گونهای تغییر دهید که بتوانید نظر جامعه آماری بیشتری را به خود جلب کنید.
حتما شنیده اید که میگویند هیچ وقت همه تخممرغهایتان را در یک سبد نگذارید. در کسب وکارهم همینطور است. شما باید کسب و کارتان را با روشهای جدید متحول کنید.
کسب و کارتان را منعطف کنید تا بتواند با تکنولوژی های جدید انطباق پیدا کند.
در ادامه به راه هایی برای تحول عملکردتان میپردازیم :
فهرست خدماتتان را افزایش دهید.
بسیاری از صاحبان تجارت الکترونیک در آینده ای نه چندان دورفهرست خدماتشان را کامل تر خواهند کرد.
بطور مثال بسیاری از فروشگاهها و کتابفروشیها با ایجاد فضایی آرام و عرضه خوراکی و نوشیدنی سعی میکنند مشتریان را مدت زمان بیشتری در فروشگاه خود نگه دارند و درآمدزایی بیشتری داشته باشند.
با قرار دادن تبلیغات متنی و بنری در سایتتان درآمدتان را افزایش دهید
با قرار دادن تبلیغات در سایتتان میتوانید درآمدتان را تا حدودی افزایش دهید. افرادی هستند که از قرار دادن تبلیغ جلوگیری میکنند چراکه فکر میکنند تمرکز بازدیدکنندگان را خواهد گرفت. با این وجود افرادی هستند که این منبع درآمد را میپسندند.
راه اندازی کانال ویدئویی در یوتیوب یا آپارات
بسیاری از شرکت ها با راه اندازی یک کانال در یوتیوب یا آپارات کسب و کارشان را برجسته میکنند. نه تنها انجام این کار بینندگان را درگیر میکند، بلکه با این کار از طریق پذیرش آگهی تبلیغاتی هم میتوانند کسب درآمد کنند.
براستی چگونه با یوتیوب میلیونر شویم؟
حالا چطور یک کانال بسازیم که به مردم نوع محصول و سرویسهایمان را نشان دهد؟
باید کمی تخیل به خرج دهید تا بتوانید راههایی متفاوت را کشف کنید.
در واقع این بهترین زمان است تا شما بتوانید موقعیت و جایگاهتان را شکل دهید.
برای مثال مایکروسافت را در نظر بگیرید، کمپانیای که مستقیما در حوزههای کامپیوتر، تلفن و بازی فعالیت دارد، نمونه سبد محصولات این کمپانی به طرز شگفتانگیزی متنوع است. در صورت شکست در یکی از حوزهها، کسبوکار آنها تباه نخواهد شد و موفقیت در دیگر زمینهها شکست را جبران میکند.
از ابزار های رایگان مارکتینگ یا بازاریابی استفاده کنید
اینترنت پر است از ابزارهای رایگان برای بازاریابی، از سیستمهایی برای ارسال انبوه ایمیل گرفته تا طراحی گرافیکی برای شبکههای اجتماعی. تنها باید برای یافتن بهترین ابزار کمی تلاش کنید، اما بعد ازآن چیزی بسیار متفاوت از یک سیستم کاری ساده خواهید داشت.
برای مثال اگر شما بخواهید برای بازاریابی تان یک مطلب را همزمان در توییتر، فیسبوک و اکانت کاربری گوگل پلاس خود منتشر کنید، بجای اینکه زمان را از دست داده و تک تک به هرکدام از این سرویس ها متصل شوید، میتوانید از ابزار Buffer استفاده کرده و بطور همزمان پست را در سه شبکه منتشر کنید.
در واقع شما درست از همین لحظه میتوانید بوسیله این ابزار ها، بازاریابی آنلاینتان را شروع کنید. بعضی از این ابزار آلات هزینه اشتراک ماهیانه داشته، اما در مقابل بعضی دیگر نسخه های آزمایشی و رایگان نیز بسیار وجود دارد که میتوانید استفاده کنید.
با توجه به اینکه در گوگل امکان جستجوهای محلی وجود دارد، چنانچه هنوز کسب و کارتان را به دنیای گوگل معرفی نکرده باشید بسیاری از کاربران گوگل در محدوده خود را از دست داده اید.
اولین کاری که باید انجام دهید استفاده از Google My Businnes است. این یک سکو پرتاب رایگان است و مطمئن باشید مشتریان محلی تان را از جای که کسب و کار شما واقع شده است باخبر میکند.
گاهی اوقات نمونه های رایگان این ابزارها همه چیزی که شما نیاز دارید را در خود جای داده است، در غیر اینصورت با پرداخت اندک هزینهای میتوانید نسخههای تخصصیتر را دریافت کنید وامکانات این ابزار را به نفع کسب و کار خود تغییر دهید.
با کسب و کار های مرتبط با خودتان همکاری کنید
بخش زیادی از زمان و تلاشتان را بر روی همکاری شبکهای با نشانهای تجاری مرتبط با کسبوکار خودتان منعکس کنید.
بطور مثال سامسونگ و گوگل در راستای ساخت گوشیهای همراه اندرویدی با یکدیگرهمکاری میکنند. این کار باعث میشود هر دو شرکت از سود هم بهرهمند شوند. در این همکاری گوگل به طرفداران سامسونگ دست یافته و بالعکس. این دقیقا یک معامله برد-برد است.
شرکتهای این چنینی که میتوانید با ایشان بصورت شبکهای همکاری کنید، رغیب شما نیستند بلکه فعالیت هردو شرکت به یکدیگر مرتبط است. با این همکاری مشتریان شما شرکت همکار را خواهند شناخت و بالعکس.
و اما اگر انگیزه خود را از دست داده ایم چگونه انگیزه از دست رفته را مجدد به دست آوریم؟
کسب و کارهای کوچک هم میتوانند از این روش به رشد برسند و الزاما نباید کمپانیهایی به وسعت گوگل و سامسونگ باشد. اگر هر دو شرکت با هر درجه از گستردگی بتوانند از منافع یکدیگر سود ببرند میتوانند دست به این تبادل بزنند.
در این میان انتخاب بهترین شرکت برای همکاری از اهمیت بسیاری برخوردار است. شما باید شرکتی را انتخاب کنید که بیشترین منابع مشترک را با یکدیگر داشته باشند. کمپانیهای همکار باید جایگاه و ارتباطات منطقی مشترکی داشته باشند.
سرمایه گذاری را از خودتان آغاز کنید
شاید برجستهترین راه برای راهاندازی رایگان تجارتتان، تلاش خود شما باشد. این تلاش میتواند از پیغامی در فیسبوک باشد که بینندگان را به خود درگیر خواهد کرد، اما این تلاش زمانبر بوده باید ادامه پیدا کند تا به موفقیت برسد.
نتیجه گیری
دوستان عزیز در این مقاله سعی کردم ۷ ابزار یا روش دستی برای رشد کسب و کار های اینترنتی شما را آموزش دهم.
سعی کنید همواره با اتکا به قوه عقل و منطق بهترین محتوا را برای کاربران خود بنویسید و تولید کنید.
اگر نمی دانید تولید محتوا چیست حتما مقاله مربوطه را یکبار مطالعه بفرمایید.
بنظر من دوستان ، بهترین روش و راهکار برای رشد کسب و کار اینترنتی شما جواب دادن به نیاز های کاربران سایت تان هست.
پس همیشه اگر مشکلی و گرهی بگشایید مطمئن باشید بی اندازه در کسب و کار انلاین خود پیشرفت خواهید داشت.
_____________________________________
اتمام مقاله /
منبع : hafeznajafi.ir
موفق و پرسود باشید.
چندان هم رایگان نیستند
کلا تو اینترنت هر کاری کنی هزینه هایی داره
حالا میخاد تولید محتوا باشه یا چی
ولی خب بهتره بگیم با قیمت کم مه رایگان