آموزش سئو سایتمقالات نت کار

سئو کلاه سیاه چیست؟ ۱۰ تکنیک خطرناک در black hat seo

سئو کلاه سیاه چیست؟ | آموزش مفصل

سئوی کلاه سیاه مناسب برای افراد سودجو

 

سلامی دیگر دوستان ، سئوی کلاه سیاه چیست؟ و چرا سئوی کلاه سیاه برای افراد سودجو و کلاهبردار مناسب هست؟

این ها موضوعاتی هستند که در این مقاله با شما همراه خواهیم بود. لطفا با دقت و بدون عجله سعی کنید این مقاله را در ۱۰ دقیقه مطالعه کنید. مطمئنا راه کار ها وو چاره های بسیاری برای پیشرفت سایت ها معرفی و آموزش داده شده است.

اما در این مقاله یعنی آموزش مفصل سئوی کلاه سیاه هدف ما فقط آشنایی به ترفند های کلاه سیاه هست که از سوی گوگل چنین اسم نهاده شده است.

دوستان بیاتوماه قصد دارد به شما آموزش دهد که چرا نباید از سئوی کلاه سیاه استفاده کنید.

 “سئو کلاه سیاه (black hat seo) ؛ مناسب برای کلاهبرداران ! “

سئو آن هم سئوی کلاه سیاه ؛ داستان از آنجا شروع شد که در غرب وحشی و در اواخر دهه ۱۹۹۰، کم کم تب اینترنت داغ شد و گنگسترهای اینترنتی درباره سئو با هم اختلاف نظر پیدا کردند. اختلاف آنها به قدری بالا گرفت که درنهایت به دو دسته تقسیم شدند:

دو گروپ بزرگ : کلاه سفید و کلاه سیاه !

کلاه سیاه‌ها اعتقاد داشتند باید هرچه سریعتر در گوگل رتبه بالا گرفت. آنها برای بالا آمدن در نتایج جستجو، از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کردند. شعار کلاه‌ سیاه‌ها این بود: هدف، وسیله را توجیه می‌کند! از آن طرف کلاه سفیدها اصرار داشتند که تحت نظارت قانون عمل کنند. آنها هیچ قانونی را زیر پا نمی‌گذاشتند. کلاه سفیدها اعتقاد داشتند دور زدن برای مدت کوتاه و استراتژی در بلندمدت تاثیرگذار است.

نزدیک به ۳۰ سال از این دعوای بزرگ گذشته و حالا این کلاه‌ پوش‍ها صاحب بسیاری از کسب و کارها در اینترنت هستند. آنها هنوز هم بر اساس کلاه‌هایی که می‌پوشند، سئوی سایت خود را انتخاب می کنند. پشت این رنگ‌ها، استراتژی‌های کاملا متفاوتی وجود دارد. و این تفاوت آنقدر مهم است که اگر می‌خواهید یک سئوی درست برای سایتتان داشته باشید، باید آن را درک کنید.

میخوام دلیل قانع کننده برای خواندن مقاله بهتون بگم :

همان اوایل که جرقه‌های اختلاف داشت در بین گنگسترهای غرب وحشی زده می‌شد، تعدادی از آنها بودند که هیچ تمایلی برای دانستن قوانین نداشتند. آنها مطمئن بودند که دارند راه درست را می‌روند و هیچوقت دست از پا خطا نخواهند کرد. اما حالا آنها کجا هستند؟ آنها هیچ جا نیستند چون گوگل آنها را تبهکار تشخیص داد و مجازاتشان کرد! پس اگر به خودتان مطمئنید و هنوز فکر می‌کنید که هر آنچه باید درباره سئوی سایت، را می‌دانید، هشدار می‌دهم که با نخواندن این مقاله احتمال دستگیر شدنتان به عنوان یک کلاه سیاه زیاد است.

Black Hat Seo | سئو کلاه سیاه چیست؟

خیلی ساده اس ؛ شما تنها با صرف ۱۰ الی ۱۵ دقیقه یک مقاله بسیار بسیار ارزشمند مطالعه خواهید کرد که میتواند زحمات چندین ساله ای که برای وبسایت خود کشیده اید را تضمین کند سئوی کلاه سیاه، یک عمل مجرمانه برخلاف قوانین موتورهای جستجو است و برای بالا بردن رتبه سایت در نتایج جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در غرب وحشی یک ضرب‌المثل وجود دارد که می‌گوید : عاقبت تبهکاران یا زندان است و یا قبرستان ! سئوی کلاه سیاه هم یک روش‌ تبهکارانه است و نه‌تنها به رتبه‌بندی سایت شما کمکی نمی‌کند، بلکه اغلب با مجازات غم‌انگیز موتورهای جستجو پایان می‌یابد. سئوی کلاه سیاه تکنیک‌های بسیاری دارد مانند: تکرار بی مورد کلمات کلیدی، مخفی کردن کلمات، خرید و فروش غیرقانونی لینک و …

ظاهر شدن در نتایج جستجو برای رشد هر کسب و کاری حیاتی است، اما یک راه درست و یک راه غلط برای بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد. روش درست آن همان راه قدیمی کلاه سفیدهای درستکار است. اگر درباره آن چیزی نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنم اول مقاله ۱۹ تکنیک سئوی کلاه سفید ما را بخوانید. اما روش غلط آن چیست؟ سئوی کلاه سیاه، که یک کلاهبرداری کاملا اشتباه است.

سئوی کلاه سیاه با توجه به الگوریتم‌های گوگل، کلاهبرداری انجام می‌دهد و رتبه‌بندی شما را در گوگل تغییر می‌دهد. به جای حل کردن مسئله سئوی سایت شما، یک شبه راه‌حل ارائه می‌کند و شما را به یک رتبه خوب در گوگل می‌رساند. درست است که در لحظه جایگاه خوبی در گوگل دارید، اما استفاده مداوم از سئو کلاه سیاه، به جایگاه شما در گوگل شدیدا آسیب می‌زند. درست مانند اینکه یک سردرد همیشگی داشته باشید و بجای رفتن پیش دکتر، فقط مسکن بخورید. پس از مدتی مسکن تاثیر خود را از دست می‌دهد. تازه بعدا مجبورید هم سرتان را درمان کنید و هم معده‌تان!

ببینید دوستان مقصود کلی گوگل از تماما اولگوریتم های سئو ، این هست که کاربرانی که از گوگل برای یافتن مطلبی استفاده میکنند بهترین نتیجه رو بگیریند ، بعبارتی مردم بتوانند بهترین تجربه را در جستجو از گوگل داشته باشند ، و کاربران احساس کنند که نتیجه جستجویشان اسپم (Spam یا پوچ یا پوشالی) نیست. خب این کار هم بصورت اتوماتیک یا دستی صورت میگیرد ؛ و تمام تلاش گوگل بر این هست که خلاف کاران را در این زمینه با عنوان کلاه سیاه شناسایی کند و مسلما جریمه های بسیار سنگینی برای اینها درنظر گرفته شده است که حتی میتواند بسیار جبران ناپذیر باشد :

اولین جریمه : افت بسیار قابل توجه رنک سایت شما

دومین جریمه : ممکن هست سایت شما برای همیشه حذف شود

سومین جریمه : خارج شدن دامنه سایتتان از کنتر شما

سالها طول کشده است تا اولگوریتم های گوگل در زمینه سئو پیچیده شود و بتواند تمامی تکنیک های غیر قانونی سئوی کلاه سیاه را شناسایی کند ، پس توجه داشته باشید که شما باید در بین اولگوریتم ها از سئوی کلاه سیاه شدیدا دوری کنید.

تکنیک‌ های کلاه سیاه در سئو را شناسایی کنیم :

سئوی کلاه سیاه تکنیک‌های بسیاری دارد و در بسیاری موارد تشخیص دادن آنها کار بسیار سختی است. در یک مقاله‌ی مفصل تمام تکنیک‌های غیراخلاقی این روش را به شما می‌گویم اما حالا و در این مقاله می‌خواهم تعدادی از پرطرفدارترین تکنیک‌های آن را به شما بگویم تا به هر سایتی که رفتید، تبهکاران را شناسایی کنید:

کلمات کلیدی (Keyword Stuffing)

گوگل در این لحظه از همیشه باهو‌ش‌تر است و کلیت محتوای شما هرچه که باشد، آن را شناسایی می‌کند.

در الگوریتم قبلی گوگل، شما باید کلمات کلیدی خود را بارها و بارها در متن تکرار می‌کردید تا گوگل محتوای شما را شناسایی کرده و در دسته‌بندی مناسب قرار دهد. یعنی در گذشته، تکرار کلمات کلیدی بر ارزش محتوای شما اضافه می‌کرد. اما با رونمایی از الگوریتم جدید گوگل، تکرار کلمات کلیدی نه‌تنها فایده‌ای ندارد، بلکه باعث جریمه شدن سایت شما هم می‌شود و رتبه‌ی پایینی در موتورهای جستجو برای شما به ارمغان می‌آورد. اخیرا گوگل برای استفاده از این نوع کلمات یک حد مشخص تعیین کرده است که به آن چگالی کلمات کلیدی می‌گویند.

این میزان بین ۱ تا ۳ درصد در هر صفحه می‌باشد. پس نیازی نیست با تکرار مداوم یک کلمه‌ی خاص، اعصاب خواننده‌ها را خرد کنید. در الگوریتم جدید گوگل اگر شما به جای تکرار یک کلمه‌ی کلیدی می‌توانید مترادف آن را هم بکار ببرید. بخاطر داشته باشید که روش تکرار کلمات کلیدی، قدیمی شده است و حالا دیگر به هیچ دردی نمی‌خورد. در صورت ادامه دادن به این کار غلط، گوگل تصور می‌کند که شما دارید او را گول می‌زنید و به عنوان یک کلاه سیاه با شما برخورد جدی می‌کند.

توصیه میکنم : مقاله این ۷ اشتباه را در انتخاب کلمات کلیدی (keywords) نکنید را مطالعه بفرمایید.

متن زیر یک نمونه درباره استفاده نامناسب از کلمات کلیدی است:

آژانس بازاریابی نوین، یک آژانس بازاریابی معتبر است. آژانس بازاریابی نوین ارائه دهنده‌ی انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی است. پس اگر برای رشد کسب و کار خود به خدمات دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی نیاز دارید ، با آژانس بازاریابی نوین تماس بگیرید تا از بهترین خدمات دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی آژانس بازاریابی نوین بهرمند شوید!

فکر می‌کنم شما هم با خواندن این چند جمله کلافه شدید! این جور متن‌ها باعث به وجود آمدن یک تجربه کاربری افتضاح می‌شود. در دنیای بازاریابی محتوا یک جُک درباره تولیدکنندگان محتوا وجود دارد که می‌گوید:یک تولید کننده محتوا به یک کافه، کافی‌شاپ، کافه‌من، چای، قهوه، نسکافه، کیک و … می‌رود! (انگلیسیش بامزه‌تر بود!) تمام این کلمات شبیه هم هستند، اما هیچ ارزشی ندارند، زیرا حتی یک جمله درست و حسابی هم نساختند. درست است که تحقیق کلمات کلیدی بسیار ضروری و حیاتی است، اما استفاده‌ی بیش از حد از این کلمات، ایده خوبی نیست. به جای پر کردن مطالب خود با کلمات کلیدی نامناسب، بر روی ایجاد محتوای مفید تمرکز کنید.
به جای تکرار بیش از حد، از کلمات کلیدی Long Tail در محتوای خود استفاده کنید.

مخفی‌کاری (Cloaking)

کلوکینگ یا همان پنهان کاری بمعنای این هست که شما یک بخشی از محتوای سایتتان را به نمایش می گذارید و قسمت کوچکی را هم بصورت مخفی مینویسید. و با فونت همرنگ با بکگراند آن را پنهان میکنید.

بعبارتی ساده تر میخواهید گوگل را دور بزنید. سایت های کلاه سیاه این کار را انجام می‌دهند تا محتوای آنها در موضوعات مختلف هنگام جستجو بالا بیاید. وب سایت های اسپم هم معمولا از این تکنیک استفاده می‌کنند تا توسط ربات موتور جستجو شناسایی نشوند. در این روش، کلاه سیاه، متنی را می‌نویسد که برای کاربران قابل نمایش نیست و فقط موتورهای جستجو میتوانند آن را شناسایی کنند. باید این خبر بد را به تبهکاران اینترنتی بدهم که امروزه موتورهای جستجو حتی متوجه این مسئله هم می‌شوند و سریعا سایت را جریمه می‌کنند.

اشتباه نکنید! متناسب کردن محتوا با گروه‌های مختلف کاربران کاملا قابل قبول است و اصلا در دسته‌بندی پنهان‌کاری قرار نمی‌گیرد. برای مثال:

• ریسپانسیو بودن سایت؛ یعنی ابعاد سایز شما متناسب با بازدید از موبایل و کامپیوتر تغییر کند.

• تغییر زبان سایت ؛ اگر زبان سایت خود را به صورت اتوماتیک متناسب با کشور بازدیدکنندگانتان تغییر می‌دهید، اصلا و ابدا پنهان کاری نمی‌کنید.

• آگهی‌های متفاوت ؛ کمپانی‌های Forbes و Inc  آگهی‌های صفحاتشان را بر اساس بازدیدکنندگانشان تغییر می‌دهند تا محتوای آنها را تامین کند.

توصیه میکنم : مقاله تمامی ۴۰ روش های کسب درآمد از اینترنت در ایران را مطالعه بفرمایید.

 

عملکرد شما در تولید محتوای سایت، باید جوری باشد که موتورهای جستجو همانند یک کاربر عادی مطالب شما را ببینند.

این مثال ها کاملا قابل‌ قبول هستند تا زمانی که شما تغییر محتوا را برای ربات‌های موتور جستجو پنهان نکنید. حقیقتش را بخواهید قاعده خیلی مشخصی درباره اینکه چه چیزی قابل قبول است، وجود ندارد. بهترین توصیه این است که از خودتان بپرسید: آیا کاری که دارم انجام می‌دهم، مشکلی را از کاربر حل می‌کند؟ اگر جواب مثبت است، پس انجامش دهید.
اگر کنجکاو هستید که  گوگل چگونه وب‌سایت شما را می‌بیند، می توانید از ابزار Fetch به عنوان موتور جستجوی گوگل استفاده کنید و نتیجه را با آنچه کاربران می بینند، مقایسه کنید.

تغییر مسیرهای موذیانه (Sneaky Redirects)

از تغییر سودجویانه URL اجتناب کنید. زیرا برخلاف قوانین موتورهای جستجویی همچون Google و Yandex هستند.

فرستادن کاربر به یک آدرس اینترنتی دیگر (یا متفاوت) همان تغییر مسیر هست. فرض کنید شما روی لینک دانلود فیلم کلیک می‌کنید و با صفحه فروش عینک مواجه می‌شوید. کلاه سیاه‌ها با استفاده از تغییر مسیرهای موذیانه به اهداف غیراخلاقی خود می‌رسند. سئوی کلاه سیاه‌ نه تنها کاربران، بلکه موتورهای جستجو را هم گول می‌زند!

اگر بخواهیم یک مثال دیگر از این روش نادرست بزنیم ، این است که یک صفحه بسیار معتبر را با تعداد زیادی بک لینک به یک صفحه غیر مرتبط هدایت کنید. این کار برای افزایش رتبه در گوگل انجام می‌شود. کلاه سیاه‌ها با استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ نیز، شما را به صفحات مورد نظرشان هدایت می‌کنند. خلافکاران کلاه سیاه با استفاده از تغییر مسیرهای موذیانه فقط می‌توانند نتایج موتورهای جستجو را دستکاری کنند. و مثلا آن ها را فریب دهد.

پس در کل استفاده کردن از ری دایرکت (redirect) بسیار اشتباه هست. به خاطر داشته باشید که ریدایرکت فقط  باید در موقعیت مناسب استفاده شود تا مفید باشد. مانند زمانی که شما دامنه سایت خود را تغییر می‌دهید. یا  می‌خواهید یک محتوای دو قسمتی را تغییر دهید. استفاده از جاوا اسکریپت نیز برای هدایت کردن کاربران در بعضی موقعیت‌های خاص ایرادی ندارد.

خب بعنوان مثال فرض کنید زمانی که شما به شبکه اجتماعی لینکدین (Linkdin) لاگین می کنید ، صفحه کاربران به صورت کامل برای شما به نمایش درمی‌آید ، اما زمانی که از این شبکه خارج می‌شوید، اطلاعات پروفایل کاربران به صورت محدود برای شما نمایش داده می‌شود.

داشتن محتوای بی‌ کیفیت (Poor Quality Content)

عزیزان ، امروزه تشخیص یک مطلب کپی شده از یک مطلب دست اول برای گوگل بسیار راحت شده است.

توصیه میکنم : مقاله چرا نباید کپی برداری کنیم؟ (نتایج رعایت نکردن کپی رایت) را مطالعه بفرمایید.

• محتوای کپی : یکی دیگر از کارهای زشت کلاه سیاه‌ها ، استفاده از محتوای بی‌کیفیت است که هیچ ارزشی برای جستجوگر ندارد. این نوع محتوای بی‌ارزش شامل مطالبی است که از یک وب‌سایت دیگر توسط یک ربات یا یک شخص دزدیده می‌شود. این روش در گذشته کارساز بود و خلافکاران با کپی محتوا رتبه‌‌ی لحظه‌ای کسب می‌کردند. چون گوگل نمی‌توانست به خوبی محتوای دزدی را تشخیص بدهد. اما با بروزرسانی گوگل و ارائه الگوریتم پاندا، این مشکل کاملا برطرف شد.

توصیه میکنم : مقاله اوگوریتم پنگوئن و پاندا چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

• کلمات نامرئی : اضافه کردن کلمات کلیدی نامرئی به مطالب نیز ممنوع است. برخی از وب سایت هایی که با سئوی کلاه سیاه فعالیت می‌نمایند، با ایجاد متنی همرنگ با رنگ پس‌زمینه صفحه، اقدام به ایجاد سئو می‌کنند. برای مثال شما با جستجوی عبارت کرم ضدآفتاب و کلیک کردن بر روی لینک خرید آن با صفحه فروش ماسک صورت مواجه شوید. در این حالت این سایت مطلب مربوط به کرم ضدآفتاب را در صفحه مورد نظر دارد، اما این متن برای شما قابل مشاهده نیست زیرا به رنگ پس زمینه است و دیده نمی‌شود. تنها گوگل می‌تواند متن را تشخیص دهد و به همین دلیل است که این مطلب در جستجوی گوگل شما بالا می‌آید. هنگامی که یک کاربر بر روی نتیجه کلیک می کند، و به سایت شما می‌آید، مطلب شما باید در ارتباط با سوال او باشد. اگر می‌خواهید مشکل دیگران را حل کنید پس نیازی به پنهان‌کاری ندارید.

کلمات نامرئی به کار نبرید.

طعمه‌گذاری : این مورد هم یکی دیگر از روش‌های تولید محتوای بی‌کیفیت است. کلاه سیاه‌ها با استفاده از طعمه‌گذاری، موتورهای جستجو را گمراه می‌کنند. طعمه‌گذاری شامل ساختن محتواهای متفاوت درباره موضوعی است که می‌خواهید در گوگل بالا بیاید. زمانی که روی لینک مورد نظر کلیک می‌کنید، آن مطلب، سریعا با یک مطلب دیگر در همین زمینه تعویض می‌شود. این اتفاق باعث ایجاد تجربه منفی برای جستجوگرها می‌شود. این کار ناپسند، کاربران و موتورهای جستجو را فریب می‌دهد و روش خوبی برای سئو و رتبه گرفتن در گوگل نیست.

با تغییر مطالب ، گوگل را فریب ندهید.

در نهایت به شما می‌گویم که محتوای اصیل و کپی نشده، بخش مهمی از سئوی کلاه سفید است. محتوای اروجینال نه تنها شما را از شر مجازات موتورهای جستجو در امان نگه می‌دارد، بلکه باعث منحصر به فرد بودن وب‌سایت شما هم می‌شود. باور کنید هرچه محتوای شما باکیفیت‌تر باشد، مخاطبین شما بیشتر به شما اعتماد می‌کنند. تجربه مدیران وب‌سایت‌های معتبر در طی چندین سال، ثابت کرده است که محتوای اورجینال، بازدیدکننگان شما را به مشتریان شما تبدیل می‌کند.

خرید و فروش لینک (Paid Links)

سرچ انجین یا همان موتور های جستجوگری مثل گوگل ، خرید و فروش لینک را به شدت ممنوع کرده‌اند. گوگل در وب‌سایت خود اعلام کرده است که “هر لینکی که برای دستکاری رتبه‌ صفحه و یا رتبه‌ سایت در نتایج جستجوی گوگل مورد استفاده قرار بگیرید، می‌تواند به عنوان نقض قوانین گوگل در نظر گرفته شود”. گوگل همچنین هرگونه مبادله برای خرید لینک را غیرقانونی تلقی می‌کند. مانند زمانی که شما در ازای دریافت لینک، محصولات وب‌سایت خود را به صورت رایگان برای وب‌سایت دیگری می‌فرستید. تشخیص اینکه چه تبادلی قابل قبول است و چه تبادلی جرم محسوب می‌شود، ممکن است کمی سخت به نظر برسد. پس اگر شما هم جز افرادی هستید این مورد وسئوی کلاه سیاه نگرانتان کرد و نگران تبادلات خود شدید باید دستورالعمل‌های FTC را بخوانید.

مت کاتز (Matt Cutts) مدیر پیشین تیم اسپم گوگل می‌گوید: “بسیاری از وب‌مسترها برای گرفتن ورودی بیشتر، اقدام به خرید لینک می‌کنند تا به سرعت در صفحه اول گوگل قرار بگیرند. خرید لینک یکی از بدترین روش‌های سئوی کلاه سیاه است که متاسفانه بسیاری از سایت‌های بزرگ نیز از آن استفاده می‌کنند”.

توصیه میکنم : مقاله چرا نباید بک لینک بخریم | خطر خرید و فروش بک لینک؟ را مطالعه بفرمایید.

 

متاسفانه این سایت‌های بزرگ گمان می‌کنند که با خرید و فروش لینک می‌توانند رتبه خوبی در گوگل کسب کنند و همیشه در آن جایگاه باقی بمانند. این افراد با استفاده از این روش، دیگر برای تولید محتوا هزینه‌ای در نظر نمی‌گیرند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، متاسفانه یک خبر بد برایتان دارم؛ امروزه گوگل با کسانی که می خواهند با اقدامات غیرقانونی سئوی سایت خود را تامین کنند، به شدت برخورد می‌کند. اصلا چرا لینک بخرید؟! همین الان لینک بسازید!

از خرید فروش لینک پرهیز کنید، زیرا گوگل از تمام کاربرانش می‌خواهد که در صورت مشاهده این مدل تبادلات، به آنها خبر دهند. اگر گوگل متوجه معامله خرید و فروش بک لینک بشود، هم شرکت خریدار و هم شرکت فروشنده را به سختی جریمه می‌کند.

ممکن است یادتان آمده باشد که لینک‌های خریداری شده در وب‌سایتتان دارید و در زمان خرید نمی‌دانستید که این کار جرم است. بعد از خواندن این مقاله حتما به وب‌سایت خود سر بزنید و آنها را حذف کنید. اگر نمی‌توانید وب‌مسترهای دیگر را راضی کنید که لینک‌های شما را حذف کنند، اصلا نگران نباشید! می‌توانید از ابزار پیوند disavow استفاده کنید. با این کار به گوگل اطلاع می‌دهیدکه هنگام بررسی صفحه شما، لینک های خریداری شده را نادیده بگیرید و از خطای شما چشم‌پوشی کند.

داده‌های ساخته شده (Structured Data)

داده‌های ساخته شده اطلاعاتی هستند که باعث می‌شوند یک سایت یا یک ایمیل بهتر دیده شود. در قالب داده‌های ساخته شده می‌توانیم درباره یک فیلم، سریال، خواننده، بازیگر، مقاله، مجله و … به موتورهای جستجو اطلاعات بدهیم.

از داده‌های ساختاری استفاده کنید اما فقط به صورت کلاه سفید!
الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل می‌تواند از داخل سایت‌ها اطلاعات را استخراج کند و اگر صفحه‌ای شامل اطلاعات ساخته شده باشد، الگوریتم مرغ مگس‌خوار بسیار راحت‌تر می‌تواند آن را شناسایی کند.

اما خلافکاران کلاه سیاه چطور از اطلاعات ساخته شده برای اهداف شیطانی خود استفاده می‌کنند؟! کلاه سیاه‌ها با ارائه اطلاعات نادرست در قالب اطلاعات آماده، کاربران و موتورهای جستجو را فریب می‌دهند. به عنوان مثال این افراد با استفاده از یک سایت جعلی به خودشان پنج ستاره می‌دهند و با ارائه اطلاعات ساخته شده‌ی نادرست، خود را در صفحه جستجوی گوگل برجسته می‌کنند تا به چشم بیایند. این مورد از سئوی سیاه، کاری بسیار ریسکی و خطرناک است. زیرا گوگل تمام کاربرانش را تشویق می‌کند تا در صورت مشاهده این مدل تخلف، سریعا آن را گزارش کنند. اما این نباید شما را از به کار بردن داده‌های ساخته شده منصرف کند. از داده‌های ساخته شده برای بهتر دیده شدن استفاده کنید.

کامنت‌های اسپم در بلاگ (Blog Comment Spam)

همانطور که از اسم آن مشخص است، این روش شامل پیوند به وب سایت شما در نظرات وبلاگ است. امروزه این اتفاق کمتر می‌افتد. زیرا الگوریتم‌های گوگل بروز شده‌اند و هرگونه لینکی را در کامنت‌ها نادیده می‌گیرند. بیشتر وبلاگ‌های معتبر در حال حاضر لینک‌هایی را در قسمت نظرات وبلاگ به صورت nofollow ایجاد می کنند. ایجاد لینک‌های nofollow در کامنت‌ها به این معنی است که موتورهای جستجو مانند گوگل، لینک را فالو نکنند و این لینک‌ها هیچ مجوزی هم صادر نمی‌کنند.

با اینکه امروزه کمتر شاهد این مورد از سئوی سیاه هستیم اما هنوز هستند افرادی که کامنت‌های اسپم با لینک وب‌سایت شما می‌گذارند. همه کامنت های لینک‌دار اسپم نیستند. منظور کامنت‌هایی است که به موضوع محتوا ارتباطی ندارند و صرفا به دنبال لیم گرفتن هستند. پیشنهاد گوگل این است که از این مدل کامنت‌ها اجتناب کنید. اگر شما مدیر یک نشریه اینترنتی، انجمن و یا فروم هستید، باید حسابی مراقب کامنت‌هایتان باشید. نظارت ربات و هرز را تایید نکنید چون موتور جستجوی گوگل، صفحات حاوی هرزنامه را از نتایج جستجو حذف می‌کند. استفاده از ابزارهای ضد هرزنامه مانند ابزار Google reCAPTCHA یکی از راه‌های جلوگیری از ابتلا به محتوای اسپم است.

مزرعه لینک (Link Farms)

مزرعه لینک بر عکس اسم بامزه‌اش، اصلا دوست‌داشتنی نیست! این روش ساخت لینک، با مجموعه‌ای از وب‌سایت‌ها انجام می‌شود که صرفا به منظور ایجاد لینک ساخته شده‌اند. وب‌سایت‌هایی که به یکدیگر و سایت اصلی شما لینک می‌فرستند. اگر دوست دارید بیشتر در این رابطه بدانید، پیشنهاد می‌کنم به سراغ مقاله کامل ما دربارۀ مزرعه لینک بروید.

مزارع لینک معمولا حاوی محتوای بی‌کیفیت و لینک‌های بی‌شمار هستند. موتورهای جستجو مانند گوگل می توانند به راحتی لینک‌های مزرعه‌ای و استفاده از آنها را شناسایی کنند. پس از اینگونه لینک‌ها دوری کنید. در عوض، حتما از تاکتیک‌های سئوی کلاه سفید، مانند ایجاد محتوای شگفت‌انگیز، نمودار‌ها، داده‌ها، مصاحبه‌ها و … استفاده کنید. از محتوایی استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد لینک ها را به صورت طبیعی و به مرور زمان بدست آورید.



توصیه میکنم : مقاله چگونه از صفر تا صد یک کسب و کار اینترنتی تاسیس کنیم را مطالعه بفرمایید.

شبکه‌های وبلاگ اختصاصی (Private Blog Networks)

شبکه وبلاگ اختصاصی (PBN) یک دسته از وب سایت‌های معتبر است که صرفا برای ساخت لینک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شبکه وبلاگ اختصاصی مشابه مزرعه لینک است، چرا که هر دو به دنبال افزایش تعداد لینک‌های یک وب سایت ایجاد سئو هستند. هر سایت PBN به سایت‌هایی که می‌خواهند در نتایج جستجو بالا بیایند لینک می‌دهد اما این خود این سایت‌ها به یکدیگر ربطی ندارند.

شبکه‌های وبلاگ اختصاصی سایت‌هایی هستند که وبمسترها و سئوکاران با گرفتن بک لینک از آنها، رتبه‌بالاتری در گوگل می‌گیرند. استفاده از این سایت‌ها باعث افزایش جایگاه در گوگل می‌شده و روند سئو را تسریع می‌کرده است. اما اینها همه مربوط به گذشته است.

حالا دیگر گوگل حسابی آپدیت شده است و باهوش‌تر از گذشته اینگونه شبکه‌ها را به راحتی شناسایی می‌کند. درست است که شرایط تغییر کرده است اما همچنان امکان استفاده از این شبکه‌های وبلاگ خصوصی وجود دارد. اما شبکه وبلاگ اختصاصی مورد استفاده شما باید کاملا طبیعی و نرمال باشد وگرنه بباعث جریمه شدن سایت شما خواهد شد.

کلاه سیاه‌ها که مایل به ایجاد یک شبکه خصوصی هستند معمولا دامنه‌هایی که قبلا منقضی شده‌اند را خریداری می‌کنند. سپس مشابه همان محتوایی که قبلا در این دامنه بوده را ایجاد می‌کنند و لینک خود را به محتوای آن سایت اضافه می‌کنند. این خلافکاران امیدوارند که موتورهای جستجو متوجه این مسئله نشوند که آنها دارند یک شبکه وبلاگ خصوصی را کنترل می‌کنند! آنها از این طریق سئو خود را بهبود می‌بخشند و رتبه سایت خود در نتایج جستجو بالاتر از آنچه که باید باشد، می‌برند.

از یاد نبرید که استفاده درست از PBN بسیار تاثیرگذار است. مانند زمانی که یک سایت ایجاد می‌کنید تا خریداران شما در آن نظر بدهند یا تجربیات خود را مطرح بکنند.

موتورهای جستجوی در تشخیص PBNها بسیار دقیق هستند و در صورت استفاده، سایت شما را شدیدا مجازات می‌کنند. توصیه گوگل این است که به جای تلاش برای چرخاندن وب سایت‌های جعلی، روی ایجاد محتوای با‌کیفیت در حوزه کاری خودتان تمرکز کنید. نگه داشتن مطالب وب‌سایتتان تحت یک دامنه به این معنی است که سایت شما بسیار معتبر است و همه کاربران شما به یک دامنه لینک خواهند داد.

خلافکاران سابقه‌دار را بشناسیم!

در اواخر ۱۹۹۰ و در غرب وحشی خلافکاران بسیاری شروع به خرابکاری کردند. بسیاری از از آنها برای خودشان کلی پیشرفت کردند و در بین کلاه‌ سیاه‌ها حسابی معروف شدند. اما همانطور که گفتم عاقبت تبهکاران یا زندان است و یا قبرستان! حالا می‌خواهم تعدادی از این روسیاهان غرب وحشی را به شما معرفی کنم تا درس عبرتی باشد برای آیندگان! بدانید و آگاه باشید که حتی این وب‌سایت‌های بزرگ هم دستگیر شدند و جریمه‌های سنگین پرداخت کردند. پس حواستان باشد!

کمپانی بزرگ Groupon

این کمپانی تجارت الکترونیک به طعمه‌گذاری و تغییر محتوا توسط تورهای جامع سان فرانسیسکو، متهم شد. شرکت تور یکی از تبلیغات خود را با Groupon اجرا کرد، اما وب سایت کوپن به تبلیغ در Google ادامه داد. آنهم بعد از مدت‌ها که مهلت آن به پایان رسیده بود. هنگامی که جستجوگرها بر روی صفحه Groupon کلیک می‌کردند، تخفیفی نمی‌دیدند زیرا محتوای آن تغییر کرده بود. این طعمه‌گذاری و تغییر در تبلیغات PPC اتفاق افتاده است، اما اغلب در نتایج ارگانی نیز اتفاق می‌افتد.

J.C. Penney در بالای نتایج جستجو برای تعداد زیادی کلمات کلیدی از “شلوار لاغر” به “دکور خانه” رتبه بندی شده است. عملکرد استثنایی خرده فروشی در نتایج جستجو کاملا در طول فصل تعطیلات به پایان رسید. این عملکرد فوق العاده در نتایج جستجو به لطف تکنولوژی ساخت لینک های سیاه و سفید که در زیر رادار گوگل تضعیف شده است.

کمپانی بزرگ J.C. Penney

این کپانی خرده فروشی در رتبه یک گوگل قرار داشت. آن هم برای تعداد بسیار زیادی کلمه کلیدی. از شلوار جین تنگ بگیرید تا دکور منزل! این عملکرد شگفت‌انگیز در پایان فصل حراج، به پایان رسید. جی. سی. پنی این رتبه فوق‌العاده در نتایج گوگل را به لطف لینک‌های سیاه بدست آورده بود.

بیش از ۲۰۰۰ از این خرابکاری کشف شد. این لینک ها حاوی Anchor Text با کلمات کلیدی جی. سی. پنی بودند. بسیاری از لینک‌ها در وب سایت‌هایی بودند که هیچ ارتباطی با J.C.Penny نداشتند. این وب سایت‌ها درباره کازینو و خودرو بودند! این کمپانی طی مصاحبه‌ای که با نیویورک تایمز، مسئولیت هیچکدام از این لینک‌ها را به عهده نگرفت. گوگل تایید کرد که اقدامات جی. سی. پنی مخالف قوانین وب مستر است و نشان داد که آنها در سه مورد قبلی نیز قوانین وب‌مستر را نقض کرده‌اند. در نهایت جی. سی. پنی یک مجازات بزرگ از گوگل دریافت کرد و آنها در رتبه‌بندی گوگل  و در کلمات کلیدی همچون مبلمان اتاق پذیرایی، ۷۰ پله سقوط کردند.

کمپانی معروف Forbes

ظاهرا کسی از خود کمپانی بزرگ فوربز، اطلاعیه‌ای را در انجمن مرکزی گوگل وب مستر ارسال کرده بود مبنی بر وجود لینک‌های غیر طبیعی در این سایت. طبق این اطلاعیه فوربز اقدام به خرید لینک برای بالابردن رتبه خود در گوگل کرده بود. پس از این اطلاع‌رسانی توسط فردی ناشناس، فوربز از سوی گوگل تنبیه شد و در سال ۲۰۱۱ شروع به حذف لینک‌های خریداری شده، کرد.

 

توصیه میکنم : مقاله آموزش استفاده از گوگل آنالیتیکس | google analytics آموزش سیرتا پیاز را مطالعه بفرمایید.

 

کمپانی بسیار بزرگ Google Chrome

حتی خود گوگل هم در بسیاری مواقع، در سئو خود اشتباهاتی انجام داده است! آنها یک بار در یک پست که به حمایت گوگل کروم می‌پرداخت، لینک follow قرار داده بودند. تیم اسپم گوگل، گوگل کروم را مجازات کرد و رتبه آنها را در گوگل به مدت ۶۰ روز کاهش داد. علامت سیاه کنار گوگل کروم باعث شد تا جایگاه آنها در زمان جستجوی کلمه کلیدی “مرورگر”، پایین‌ باشد.

چرا نباید از سئوی کلاه سیاه استفاده کنیم؟

 

دلایل زیادی دارد که شما نباید از سئوی کلاه سیاه استفاده کنید اما سعی میکنم بصورت مختصر در همینجا قسمت کوچکی از این رو خدمتتون عرض کنم.

سئوی کلاه سیاه در جهان واقعی یک کار غیرقانونی نیست. اما هنوز هم برخلاف قوانین است. به این معنا که اگر در گروه خلافکاران کلاه سیاه عضو شدید، پس باید منتظر مجازات‌های سنگین گوگل باشید. تنبیه شدن از سوی موتورهای جستجو چند دستاورد غم‌انگیز دارد :

• باعث می‌شود رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو بسیار کاهش پیدا کند.

• وب سایت شما می‌تواند به صورت کامل حذف شود.

• ممکن است دامنه از کنترل شما خارج شود.

شما که نمی‌خواهید وب سایت شما ترافیک کمتر و در نهایت مشتریان کمتری به دست آورد؟

امروز عملکرد موتورهای جستجو در تشخیص تکنیک‌های سئو کلاه سیاه، روز به روز بهتر می‌شود.

دور زدن گوگل با سئوی کلاه سیاه دگر امکان‌پذیر نیست. ممکن است که در کوتاه مدت نتایج شگفت‌انگیزی بدست بیاورید. اما آگاه باشید که گوگل حواسش هست و در طولانی مدت حال وب‌سایتتان را می‌گیرد! این مسئله باعث آسیب دیدن رتبه شما در نتایج جستجو می‌شود.

باور کنید سئو سیاه هیچ تاثیر مثبتی در رتبه‌بندی سایت شما ندارد.

حالا چطور از سئوی کلاه سیاه دوری کنیم؟

بدون شک سئوی کلاه سیاه یک روش خطرناک و ریسکی برای سئو است و ارزش حذف جریمه شدن را ندارد. در اینجا چند راهکار قطعی برای دوری از سئوی کلاه سیاه برای شما می‌نویسم تا حتی ناخواسته هم درگیر آن نشوید:

۱٫ گوگل را گول نزنید. موتور جستجو و کاربر را یکی در نظر بگیرید. یعنی رفتار شما با موتور جستجو همان باشد که در مقابل کاربر انجام می‌دهید. از مخفی کردن و یا فریب موتور جستجو اجتناب کنید. گوگل شدیدا توصیه می‌کند که تمام تلاش خود را روی حل مشکل کاربر بگذارید. اجازه دهید تا کاربر یک تجربه کاربری عالی از وب‌سایت شما داشته باشد.

۲٫ فقط محتوای با کیفیت بنویسید. محتوای اصیل و اروجینال بنویسید و از تکرار کلمات کلیدی اجتناب کنید. هرگز محتوای دیگران را تکرار نکنید. دستورالعمل‌های گوگل را درباره محتوا، رعایت کنید.

۳٫ داده‌های ساختاری را با دقت اضافه کنید. قبل از اضافه کردن داده‌های ساختاری به وب سایت خود، حتما قوانین آن را مطالعه کنید. اطمینان حاصل کنید که هر نشانه‌ای که اضافه می‌کنید، دقیق و حساب شده است و کاربران را گمراه نمی‌کند.

۴٫ هرگز لینک‌ها را خرید و فروش نکنید. به یاد داشته باشید، فقط رد و بدل کردن پول نیست که این نوع سئو را غیرقانونی می‌کند. هر گونه مبادله‌ای برای خرید لینک ممنوع است. از جمله ارائه محصولات رایگان برای گرفتن لینک. اگر نمی‌توانید تشخیص دهید در این زمینه چه مبادله‌ای قانونی و چه مبادله‌ای غیرقانونی است، حتما دستورالعمل های تایید FTC را مطالعه کنید.

۵٫ از شبکه وبلاگ اختصاصی استفاده نکنید. وب سایت و محتوای خود را متفاوت کنید تا افراد به طور طبیعی به شما لینک بدهند. جعل کردن لینک پایان خوشی ندارد.

۶٫ اطلاعات خود درباره قوانین وب‌مسترها را به روز نگاه دارید. راهنمای قوانین گوگل و یاندکس را هر از گاهی دوباره مطالعه کنید.

سفید، سیاه، خاکستری!

مسلما دلتان نمی‌خواهد جستجوی بعدی شما  “چگونه از مجازات گوگل خلاص شوم؟” باشد. اگر با خواندن این مقاله، یاد چیزی در وب‌سایت خود افتاید، بدانید که به احتمال ۹۹% از سئو کلاه سیاه استفاده کرده‌اید. استراتژی کلاه سفید یک رویکرد بسیار بهتر برای بهینه سازی موتورهای جستجو است. با استفاده از این رویکرد، ممکن است در کوتاه مدت نتیجه‌ای نگیرید اما مطمئن باشید که در بلند مدت رتبه بسیار خوبی در جستجوی گوگل پیدا می‌کنید. تازه! در صورت استفاده از سئوی کلاه سفید دیگر نگران مجازات‌های گوگل هم نیستید.

 

در انتهای مقاله توصیه میکنم : مقاله برترین و بهترین تکنیک های سئوی سایت در سال را مطالعه بفرمایید.

 

اتمام مقاله و حرف های پایانی

اگر اشتباه نکنم این موضوع را بیش از ۱۰ دفعه در مقالات داخل سایت عرض کردم که ، تنها راه نجات شما از پسرفت و ایجاد ترافیک و مسلما بستر درامدزایی بیشتر و فروش بیشتر ، ایجاد اعتماد و اشتیاق در بازدیدکننده گان هست.

هر چقدر هم در سئوی سایت خود موفق شوید ، مطمئن باشید که بدون محتوای مفید هیچ پیشرفتی نخواهید داشت. شاید هیچ فروشی و شاید در یک قدمی ورشکسته شدن هم قرار بگیرید. هرچه قدر هم که کسب و کار اینترنتی تان بزرگ و معروف باشد.

پس همیشه سعی کنید در وهله اول کاری کنید که کاربرانتان بعد از مشاهده یکی از کار های شما ، مقالات ، پست ها ، ویدیو ها ، پادکست ها و … اشتیاق بازگشت مجدد را هم داشته باشد.

بلی براستی شما که نمیخواهید عنوان جستجوی بعدی شما در موتور های جستجو ، “چگونه از مجازات گوگل خلاص شویم باشد؟!”

موید باشید.

_____________________________________

اتمام مقاله /

منبع : hafeznajafi.ir

موفق و پرسود باشید.

پیج اینیستاگرام نت کار | Netkaar.ir

admin

نجفی هستم از سال 92 در خدمت شما هستیم :) مطالعه میکنم می نویسم ؛ علاقه من به دنیای دیجیتال وصف ناپذیر هست. همیشه سعی کردم هرچی راجع به کسب و کار های اینترنتی ، سئو ، بازاریابی ، افزایش فروش و کسب درامد اینترنتی دلاری ، ریالی و غیره بلد هستم رو به اشتراک بزارم :)

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اینها را هم ببینید

بسته
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
بسته